Gå til innhold

Utvidet tilgjengelighet for support knyttet til Digitoll

Næringslivsaktører som bruker Digitoll-løsningene kan få teknisk og faglig support ved å kontakte Tolletatens kontaktsenter.

Se Bedrifter - kontaktinformasjon - Tolletaten.

For å imøtekomme næringslivets ønske om utvidet tilgjengelighet fra vår side har vi etablert en vaktordning som innebærer at telefoner til Kontaktsenteret (22 86 03 12) også vil bli betjent i periodene mellom klokken 04.00 - 08.00 og fra 15.30 - 21.00 på hverdager (ikke etter klokken 15.30 på fredager), og fra klokken 14.00 - 21.00 på søndager.

Utenfor kontaktsenterets åpningstider, som er hverdager fra klokken 08.00 til 15.30 kommer man til en talemelding. I talemeldingen opplyses at man må foreta et tastevalg for å komme videre. Tastevalget er 12, men for å sikre at vi utenfor ordinær arbeidstid bare får henvendelser som faktisk angår Digitoll blir ikke dette opplyst i talemeldingen. 

Den utvidede åpningstiden er en prøveordning som i første omgang har en varighet på seks måneder.   

For de som bruker Digitoll kan det være lurt å abonnere på oppdateringer som legges ut på Driftsstatus - Tolletaten . Der får du vite om feil, oppdateringer eller andre avvik som kan påvirke tjenesten. 

Du kan registrere deg her: https://www.toll.no/no/om-tolletaten/abonnement/