Gå til innhold

Elektronisk søknad og jobbsøkerkonto

Når du skal søke jobb hos oss, må du registrere CV'en din i det elektroniske rekrutteringssystemet EasyCruit. Hvis du ikke allerede har en jobbsøkerkonto i Tolletaten, anbefaler vi at du oppretter en konto og registrerer CV'en din som første skritt i søknadsprossesen.

Hvorfor lage en jobbsøkerkonto?

  • Du kan legge inn CV’en din og laste opp vedlegg i ro og mak slik at alt ligger klart når du skal søke en stilling i Tolletaten.
    Merk: Når du søker en spesifikk stilling i vårt rekrutteringssystem EasyCruit, har du kun fire sammenhengende timer på deg til å fylle ut søknadsskjemaet. Dessuten er det ikke mulig å mellomlagre søknaden og fortsette prosessen på et senere tidspunkt. Derimot har du tilgang til jobbsøkerkontoen din når og hvor lenge du måtte ønske det.
  • Du kan bruke CV’en din i søknader til andre arbeidsgivere som benytter PortableCV-sertifiserte rekrutteringssystemer.
  • Du kan melde deg på vår jobbagent og få nye stillinger fra Tolletaten direkte på e-post.
  • Data som er lagret i kontoen din kan du oppdatere når som helst.

Du kan imidlertid søke jobb hos oss uten å opprette en jobbsøkerkonto på forhånd. Da anbefaler vi at du har søknadsteksten og vedlegg klare før du begynner å registrere deg.

Hvordan oppretter du en konto?

  1. Trykk på Ny bruker og følg instruksjonene.
  2. Du vil motta en e-post som bekrefter opprettelsen av din konto med det brukernavnet og passordet som du har valgt.
    - Pass på å oppbevare brukernavnet og passordet ditt på en trygg måte til framtidig bruk. Vi anbefaler at du registrerer e-postadressen din i CV’en, slik at vi kan sende deg påloggingsinformasjon om du skulle være uheldig å glemme passordet.

Format på vedleggene i EasyCruit

Vedleggene som du skal laste opp i EasyCruit, kan ikke være større enn 2MB og må være i doc, pdf eller txt format.

Hvordan sletter du kontoen din?

Når du ikke lenger har bruk for din jobbsøkerkonto hos Tolletaten, kan du enkelt slette den fra kontoens startside.